13 Nisan 2013 Cumartesi

Gevrek poaça

Geçtiğimiz hafta sonu hava çok güzel olunca bahçede hem çalıştık hem de çay içtik bende çayın yanına  hemen bir poaça, kek ve kısır yaptım. Komşularla birlikte hem sohbet ettik hem de yedik.

Malzemeler
2 yumurta (1 sarı üzeri için)
1 su bardağı yoğurt
yarım su bardağı sıvı yağ
1 yemek kaşığı oda sıcaklığında tere yağ
1 tatlı kaşığı tuz
2 paket kabartma tozu
aldığı kadar un

İç malzemesi
zeytin
peynir/dereotu

Yapılışı
Önce tüm sıvı malzemeler bir kabı bir kabın içerisine konulur daha sonra yavaş yavaş un ilave edilerek yumuşak bir hamur yoğrulur.
Bun hamurun yarıya ayırdım bir yarısının içerisine zeytin parçaları koyup yuvarlayarak tepsiye yerleştirdim. kalan diğer yarım hamurun içerisinede bolca dereotu doğrayıp peynir ilave edip şekil verdikten sonra üzerlerine yumurta sarısı sürüp fırında pişirdim.
Yani çok kolay ve o kadarda lezzetli. 

3 yorum:

seldanın mutfak defteri dedi ki...

merhaba canım,
ellerine sağlık poğaça harika görünüyor. bana da bekliyorum. sevgilerimle,

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

mmmm canımcım eline sağlık kuzularıma maşallah:)))

Sema'dan Lezzetler dedi ki...

Eline sağlık canım çok nefisler sevgiler