5 Şubat 2013 Salı

İncir Uyutması

Uzun zamandır adını duyar tariflerine bakardım ama hiç denememiştim bu hafta sonu yoğurt çin süt alınca baktım çocuklar inciri tek başına yemiyor acaba bu tarifi denesem yerlermi diye düşündüm ve yarım ölçü yaptım. Tek kelime ile muhteşem ve çok lezzetli oldu, çocuklarda yediler bundan sonra incir yedirmenin en kolay yolu olarak bu tarifi daha sık yaparım diyorum.



Malzemeler (yarım ölçü)
yarım kilo süt
yarım su bardağı şeker
8 adet incir




 

















Yapılışı
1-İncirler küçük küçük doğranıp yarım saat ılık suda yumuşayıncaya kadar bekletilir. (bu süre incirlerin tazeliğine göre değişir)
2-İncirler yumuşayınca tencereye süt konur ve yoğurt mayalama sıcaklığına kadar ısıtılır.(serçe parmağımı tencereye sokuyorum yanmıyorsa olmuştur)
3-Sütün içerisine şekerler ilave edilip karıştırılarak sütün sıcaklığında erimesi sağlanır.
4-Son olarak ıslatılmış incirler süte konulup el blenderi ile iyice karıştırılıp ezilir.
5-Ezilen karışım servis kaplarına konarak üzeri yoğurt mayalar gibi kapatılıp 2-3 saat mayalandırılır.

6-Mayalanan incirli karışım dolaba konup soğutulur. Bir gün sonra servis yapılır.

6 yorum:

anne eli gibi dedi ki...

inciri de uyutmasını da çok seviyorum.eline sağlık canım..

Elifin Terazisi dedi ki...

Ellerine sağlık

sarımutfak-hande dedi ki...

çok gördüm ama hiç yapmadım tez zamanda bende inciri uyutayım:))
ellerine sağlık

Tatlı'dan Tuzlu'ya.. dedi ki...

ben de çok severiiimm..:) ellerine sağlık, bir kaseyi ben alayım :))

Rümeysanın Elleri dedi ki...

Ellerine sağlık. cocularımıza paketlenmiş ve sağlıksız ürünlerin yerine kadar, kolay lezzetli ve sağlıklı tatlar yedirebilsek keşke...

pembe kekik dedi ki...

Blogunuzu yeni gördüm. Ellerinize sağlık. İncir uyutmasını biz de çok severiz.SEvgiler.