17 Nisan 2015 Cuma

Lorlu pazı dolması


Şuan pazının tam sırası değişik bir lezzet olan lorlu pazı dolmasını yapmanızı öneririm. Lorlu pazı dolması Gümüşhane, Bayburt taraflarına ait bir yemek. Komşumuz çok güzel yapardı. ondan öğrendiğim kadarıyla yaptım. Ancak içinizde o yöreden olanlar bana katkı sağlarlarsa sevinirim.

Malzemeler
1,5 su bardağı bulgur
1,5 su bardağı lor peyniri
1,5 su bardağı süt (yarısını suda koyabilirsiniz)
çok küçük doğranmış yarım su bardağı yeşil soğan
aynı şekilde doğranmış nane
2 demet pazı
Pişirmek için süt
üzeri için tereyağ


Hazırlanışı
1-Bulguru yıkayıp 1,5 su bardağı süt ile haşlayın. Haşlanan bulgur dinlenip soğuyunca üzerine lor peyniri, yeşil soğan ve naneyi koyup tuzunu da kattıktan sonra iyice karıştırıp bekletiniz.
2-Pazıları kaynar suya 1-2 dakika tutup çıkarın.
3-Hazırladığınız iç malzemeyi elinize alıp avuçlarınızın arasında sıkıp pazının ortasına koyup sararak fırına girecek tepsiye yerleştirin.
4-Sarmaların üzerini geçecek kadar soğuk sütü ilave edip fırında sütü çekinceye kadar pişirin.
5-fırından çıkar çıkmaz bolca tereyağı yakıp üzerine gezdirin ve sıcak sıcak servis yapın







14 yorum:

birgulunlezzetleri dedi ki...

Ben erzurum yöresinden öğrendiğim gibi yapıyorum. Önce ocak sonra fırınlıyorum. Birde içine kaymak koyunca harika oluyor. Ellerinize sağlık

Gülşah önen dedi ki...

FaZlasıyla iştah kabartıcı ;) ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

Hiç yapmadım. Ama denemek istiyorum. Bizimkiler sarmaya dolmaya bayılır zaten. Bunu da beğeneceklerine eminim...)

Ada Deniz dedi ki...

Değişik bir tarif, hiç duymamıştım bunu. Tadını cidden merak ettim. Ellerine sağlık:))

Kızsal Şeyler dedi ki...

Ohh mis gibi. Çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Ellerine sağlık.Hiç yemedim.Tadını merak ettim.Sevgiler..

Mutfakfelsefem dedi ki...

Çok ilginç bir tarif.. pazı lor ve süt.. lezzetini merak ettim, hoştur eminim.. ellerinize sağlık.. sevgiler

kolay yemek tarifleri dedi ki...

Bodrumda özellikle meze niyetine tüketilen bu nefis tarifi bir keresinde bende evde denemiştim lorlu pazı nefis oluyor ellerine sağlık sevgiler

Unknown dedi ki...

hiç denemedim farklı olmuş ellerinize sağlık...

Yasemin Kokulu Bir Hayat dedi ki...

guzel bir lezzete benziyor elinize sağlık:)

Adsız dedi ki...

elinize sağlık, pazının her şeyi güzel :)

sibelinmutfagi dedi ki...

Erzurumlu Gümüşhane yakın dolayısıyla yemek kültürleri aynı olması doğal güzel bir lezzet değil mi Birgül hanım

sibelinmutfagi dedi ki...

Hatice hanım değişik ve yöresel lezzetler seviyorsanız öneririm

Filiz Çatalkaya Orhan dedi ki...

Damak tadima cok uygun degil.. Ellerinize saglik..