23 Nisan 2015 Perşembe

Un helvası


Malzemeler
1 su bardağı un
1 su bardağı şeker
1,5 su bardağı süt
2 tepeleme yemek kaşığı tere yağ
Hazırlanışı
1-Un ve yağ bir tencereye konulur ve kavrulur. Kavurdukça unun rengi koyulaşacak ve yağ un birbirinden ayrılmaya başlayacak. (ben çok koyu sevdiğim için çok kavurdum)
2-Kavurma işlemi yapılırken ayrı bir yerde sıcak süt ve suya şeker konulur ve seker eriyinceye kadar karıştırılır.
3-Hazırlanan şerbet kavrulan unun üzerine dökülür ve hızla karıştırılarak topaklaşması önlenir ve kaynamaya bırakılır.
4-Beş dakika sonra helvamız hazır hale gelir suyu tamamen çekince karıştırılıp dinlenmeye bırakılır.
5-İstenilen şekil verilerek süslenip servis yapılır.

Not: Benim ölçü 6 kişiye çok rahat yeter siz sayıya göre ölçüyü arttırabilirsiniz.

17 yorum:

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık
çok severim
hayırlı cumalar

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Un helvası çok severim.Ellerinize sağlık...

birgulunlezzetleri dedi ki...

Çok severim. Nefis görünüyor. Ellerinize sağlık.

ilhan dedi ki...

Valla o kadar güzel görünüyor ki diyet tribinde olmasam gecenin bu saatinde yapardım. Ellerinize sağlık.

Sofradabuluşalım dedi ki...

Elinize sağlık çok severim.

sihirlimavi dedi ki...

Çok severim bu helvayı, ellerinize sağlık :)

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık Sibelcim,çocuklarda bende çok severiz,çok güzel görünüyor.

Ada Deniz dedi ki...

Helvanın her türlüsünü fazlasıyla seviyorum ben. Mümkün olduğunca da uzak duruyorum bu yüzden....ellerine sağlık

Filiz Çatalkaya Orhan dedi ki...

Ben un helvasını sıvıyağla yapıyorum.. Çokta güzel vede pratik un helvası oluyor.. Ellerinize sağlık..

kolay yemek tarifleri dedi ki...

ellerine sağlık un helvası tarifini ben çocukluğumdan beri çok severim sevgiler

Yasemin Kokulu Bir Hayat dedi ki...

cok severim ama bir turlu tutturamıyorum:) elinize sağlık

denizzeynep dedi ki...

Yapmasını hiç beceremem.. Ama tadına bayılırım :)

sibelinmutfagi dedi ki...

Yorumlarınız için teşekkürler

Belgüzar yıldız dedi ki...

Un helvasını çok severim ben suyla yapıyorum sütle denemedim tadını merak ettim birde sütle yapıp tadına bakmalı ellerinize sağlık afiyet olsun.

Arzu Göncü Hangül dedi ki...

Ellerinize sağlık ben de bu renk severim un helvasını..AFİYETLER OLSUN..

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

ellerinize sağlık çok da severim .

Unknown dedi ki...

Un helvasını çok severim.. Ben küçükken annem yapardı hep.. Yapma sırası bana geldi artık..:) Ellerinize sağlık...