6 Kasım 2014 Perşembe

Tavada pratik yaş pasta

Geçtiğimiz günlerde oğlumun canı yaş pasta istedi. Ben daha önce tost makinesinde yapmıştım. Bu kezde kek hamurunu hazırlayıp belli bir ölçüde tavaya hamuru yayarak tek tek pişirip arasını kremaladım. Çok pratik ve kolay oldu. Ben çocuklar sevdiği için yoğun çikolatalı yaptım ama her türlü sos ve krema ile hazırlanabilir ve arasına meyvalar konularak şekil zenginleştirilebilir. Şimdide yapmak isteyenlere kolay gelsin.


 Malzemeler
2 yumurta
1,5 çay bardağı şeker
yarım çay bardağı sıvı yağ
yarım çay bardağı süt
1 yemek kaşığı kakao
5-6 yemek kaşığı un (kıvamı kontrol ederek koyunuz hamur katı olmayacak)
1 paket vanilya
1 paket paking powder
Arasına sürmek için çikolatalı puding Üzerindeki tariften en az yarım bardak eksik sütle pişirilecek
Üzeri için yarım paket çikolatalı sos ve 1 su bardağı süt

Yapılışı
1-Un ve yumurta çırpılır. Köpük köpük olunca içerisine yağ, süt eklenip hafifçe karıştırılır.
2-Daha sonra üzerine kakao, un, kabartma tozu e vanilya konularak yumuşak bir kek karışımı elde edilir. Koyu boza kıvamında olacak.
3-Hazırlanan kek hamuru sıvı yağ ile yağlanarak üzerine dolu bir kepçe kek hamuru konulup tavaya yayılarak üzeri buharlama yapmayacak şekilde kapatılarak kısık ateşte pişirilir.

4-Kek piştikçe üzeri göz göz olup elle dokunulduğunda da süngerimsi bir yapıya ulaşır.

5-İlk kek pişince servis tabağına alınır ve üzerine krema yayılır. (ben hazır puding kullandım ama krem ole veya hazırladığınız herhangi bir krema da kullanılabilir).
6-Bu arada ikinci kat kek pişirilir kremalı kekin üzerine konulur. ve işlem kek hamuru bitinceye kadar bu şekilde devam edilir.
7-Son olarak üzeri krema ile kaplanıp servis yapılıncaya kadar dinlendirilmek üzere dolaba kaldırılır.

Hiç yorum yok: