25 Mayıs 2015 Pazartesi

Reyhan şerbeti

Daha önce bol miktarda reyhan şerbeti yapan görmüş yapmaya bir türlü zaman bulamamıştım. Geçtiğimiz günlerde markette reyhanın görünce denemeye karar verdim. Hazır gazlı içeceklerden uzak durduğum ve çocuklarıma içirmediğim için bu tarz içecekleri çocuklarımın sevmesi çok önemli. Onlarda çok beğendiler. Yazın sıcaklarda bol miktarda tüketeceğe benziyoruz. Daha önce denemediyseniz denemenizi öneririm. Afiyet olsun.

Malzemeler
1 demet mor reyhan
yarım çay kaşığı limon tuzu
1 su bardağı şeker
1 litre sıcak su
Hazırlanışı
1-1 demet mor reyhan alınır ve cam bir sürahi ya da kavanoza konulur. Üzerine şeker ve limon tuzu ilave edilir.

2-Kaynamış su şekerli reyhanın üzerine dökülerek su soğuyana kadar demlemeye bırakılır. bu arada yavaş yavaş rengi kızarmaya başlar.

3-Rengi çıkan şerbet süzülerek dolaba kaldırılır ve soğuk olarak tüketilir.

6 yorum:

seviminaskanasi dedi ki...

reyhan şerbeti özellikle Ramazan için nefis bir lezzet ellerinize sağlık sevgiler

Adsız dedi ki...

Şerbet konusunda biraz seçiciyim. Ama sizinki mükemmel gözüküyor

sevdicann dedi ki...

Rengi çok güzel olmuş..eline sağlık.

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Reyhan şerbeti hiç içmedim.Tavsiyeniz üzerine deneyecem :)
Ellerinize sağlık...

Adsız dedi ki...

Ramazan icin lazim boyle tarifler, elinize saglik

Yağmur & Serhat dedi ki...

Pek şerbet sevmesem de bunun tadını merak ettim doğrusu :)
Sizi takibe aldım, bende bloguma beklerim ..
http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/