18 Haziran 2015 Perşembe

Kivi reçeli

Malzemeler
4 adet Kivi
10 yemek kaşığı Toz şeker
4 çay bardağı su
Hazırlanışı
NOT:Ben 1 kivi için 2,5 yemek kaşığı şeker ve 1 çay bardağı su hesabı ile yaptım. Sizlerde yaparken bu ölçülere göre ayarlama yapabilirsiniz.
1-Öncelikle şeker ve suyu bir tencereye koydum ve şeker eriyinceye kadar kaynamaya bıraktım.
2-Bu arada kivilerimi soydum ve doğradım. Kivileri ben yarım daire şeklinde doğradım sizler daha değişik kullanabilirsiniz. Kiviler çok olgun ya da sert olmamalı.
3-Doğradığım kivileri kaynayan şuruba atıp birlikte kiviler yumuşayıncaya kadar pişirdim.
4-Pişerken içerisine lezzet ve koku versin diye çubuk tarçın veya 1-2 adet karanfil koyabilirsiniz.
5-Pişen reçelimi sıcakken kavanoza koyup, soğuyunca ağızını kapatıp kaldırdım.

7 yorum:

Unknown dedi ki...

Kivi reçelini hiç duymamıştım. Hafif mayhoş olsa gerek. Ellerinize sağlık.. afiyetle tüketin.

Unknown dedi ki...

Kivi reçelini hiç duymamıştım. Hafif mayhoş olsa gerek. Ellerinize sağlık.. afiyetle tüketin.

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Aaaa kivi reçeli hiç tatmadım.Ancak böyle mayhoş-tatlı bir reçeldir diye tahmin ediyorum. Reçel sezonu açabilirsem tarifinizi denerim. Ellerinize sağlık...

Adsız dedi ki...

Kiivi reçeli duymamıştım ama olabilir tabiki de. Ve sizinki çok iyi görünüyor. Dediğiniz gibi tarçın da ayrı bir aroma verir. teşekkürler.

Beauty beybi dedi ki...

Harika ellerinize sağlık.. ben kiviyi çok severim tadını merak ettim.. Bu arada bloğunuzu Takibe aldım bende bloğuma beklerim sevgilerle...

http://beautybeybi.blogspot.com.tr/

filizceyemekler dedi ki...

Her meyvenin hatta sebzenin de reçeli oluyor... ama nedense alıştığımız reçellerin dışana çıkarken zorlanıyorum...
Kiviyi denemedim güzel olmuştur... elinize sağlık:)

nergis mevsimi dedi ki...

Ben de değişik reçeller denemeyi seviyorum ve geleneksel reçellerden daha çok değişik reçeller deniyorum.Kivi tek başına da güzel ama bir de evde kalan birer muz, elma, portakalı karıştırarak yapmıştım, o da güzel olmuştu.Elinize sağlık, iyi günlerde yenilsin.