26 Haziran 2015 Cuma

Ramazan pidesi

Malzemeler
2su bardağı su
4su bardağı un
1 paket maya
2çay kaşığı tuz
2 çay kaşığı şeker
1 yemek kaşığı Sıvı yağ
Üzeri için 1 yumurta sarısı

  Hazırlanışı
1-2 su bardağı  ılık su içerisine mayayı, tuz ve şekeri koyup mayanın erimesi sağlanır.
2-Daha sonra üzerine sıvı yağ ve un ilave edilip neredeyse ele yapışacak yoğunlukta bir hamur elde edilir.
3-Hazırlanan hamur iyice yoğrulur ve mayalanmaya bırakılır. Yaklaşık 1 saat kadar mayalanan hamur iki parçaya ayrılarak kağıt yayılmış tepsiye yayılır ve üzerine elle şekil verilip yumurta sarısı sürülüp susam veya çörek otu serpilip fırında pişirilir

7 yorum:

sevdicann dedi ki...

Pideyi de evde yapabileceğiz artık ellerine sağlık..

Funda Dene dedi ki...

Merhaba :) tarifleriniz çok hoş gözüküyor kesinlikle denicem ve severek takip edicem :) bende bloguma beklerim :)http://fundanndunyasi.blogspot.com.tr/?m=0

filizceyemekler dedi ki...

Of of mis gib ramazan pidesini özledik buralarda yok.. evde yapmak ta zor geliyor doğrusu... az kaldı İst gidince yiyeceğiz artık:)))
elinize sağlık:)

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Ellerinize sağlık, çok severim ramazan pidesini ama evde yapmak hiç aklıma gelmemişti. Tarifinizi uygulayacam :)

Unknown dedi ki...

Bu pideyi her zaman için hazırlanabiliriz.. Nefis görünüyor... sofralara çok yakışır.. Sevgiler..

ilhan dedi ki...

Mutlaka denemek gerek nedense ben bu sene pideye çok düştüm. FFırına yumurta falan götürüp pide yaptırttım. :)) Elinize sağlık.

ilhan dedi ki...

Mutlaka denemek gerek nedense ben bu sene pideye çok düştüm. FFırına yumurta falan götürüp pide yaptırttım. :)) Elinize sağlık.