9 Şubat 2012 Perşembe

Portakallı Kereviz

Kereviz çok yararlı bir besin olmasına rağmen bir çok kişiden sevmiyorum sözünü duyabilirsiniz. Doğruyu söylemek gerekirse çocukluğumda bizim evde de pişmezdi. Bu aslında sevip sevmemekle ilgi değil alışkanlıkla ilgili idi. Sonrasında bizler büyüdükçe ve özellikle bende beslenme konusunda eğitim aldıktan sonra sağlıklı beslenme üzerinde daha çok durmaya başladım. Kerevizde evde daha çok tüketilir oldu. Hala etrafımda ben kereviz sevmem kokusu kötü diyenlere istersen ben sana yapıp getireyim sonra yemezsen sen bilirsin diyerek portakallı kerevizimi yapıyorum. İnanın bugüne kadar kimse kötü olmuş demediği gibi iyi birere kereviz tüketicisi oldular. Yemek tariflerimde her ne kadar ölçü veriyorsam da göz kararı ayarla da çok rahatlıkla yapılabilir. Umarım dener ve beğenirsiniz. (Diğer sitemden transfer)
Portakallı Kereviz
Malzemeler
·       1 kg kereviz
·       1 su bardağı portakal suyu
·       ½ su bardağı sıvı yağ
·       2 adet patates
·       2 adet havuç
·       1 küçük kuru soğan
·       1 yemek kaşığı toz şeker
·       1 limon
Hazırlanışı:
1.Kereviz, havuç, patates soyulur ve kararmaması için limon sıkılmış su içerisine konulur.
2.Bir tencereye soğanlar yarın ay şeklinde doğranıp en alta konulur. Üzerine yarım halka şeklinde doğranan sebzeler karışık şekilde konulur.
3.Sebzelerin üzerine şeker, tuz, yağ, portakal suyu, yarım limon suyu ve üzerini geçecek kadar su ilave edilerek pişirilir.
4.Varsa kerevizin yeşil sapları da doğranır. Pişen kereviz arzuya göre sıcak veya soğuk olarak tüketilir.
 

Hiç yorum yok: