11 Kasım 2012 Pazar

Ev Yapımı Beyti

Ev Yapımı Beyti ve Nefis Karaköy Poaçası

Hafta sonları mutfakta daha çok zaman geçiriyorum. Özellikle mayalanacak açılacak hamur işlerini hafta sonuna bekletiyorum çünkü zamanım oluyor. Mesai saatlerinin değişmesinden sonra hafta içi yemek yapıp resmetmek şoyle dursun çoğu zaman yemeğe bile fırsat bulamıyoruz. İşten çıkıp eve gelmemiz neredeyse saat 8 i buluyor bu nedenle siteyide ihmal ediyorum.
Bu haftasonu bir gün önceden hazırladığım köfte harcım vardı. Elime lavaşta geçince hemen beyti yaptım çokta lezzetli oldu.




Ev yapımı beyti
Malzemeler
Köfte malzemesi (aslında beytide kullanılan köfte farklı)
Kişi sayısı kadar lavaş
yoğurt
sıvı yağ
salça


Yapılışı
1-Öncelikle ekmek içi az olan bir köfte hazırlanır.
2-Hazırlanan köfteler yassı şişlere el içinde döndürülerek kaplanır.
3-Kaplanan köfteler ızgarada pişirilir. (ben elektrikli ızgarada pişirdim) Teflon tavada ya da fırında da yapılabilir.
4-Kızaran köfteler şişten çıkarılarak enlemesine lavaşa yerleştirilip rulo şeklinde sarılır.
5-Lavaşa sarılı köfteler şki parmak enliliğinde kesilerek tabağa alınır. Tabağın ortasına pilav ve yoğurt konulur.
6-En üstede sıvı yağda kızdırılılmış ve sulandırılmış salça fgezdirilip sıcak sıcak servis yapılır.

Hiç yorum yok: