14 Eylül 2013 Cumartesi

Buzlu Çay

Bu yaz benim çocuklar bu yeni çıkan soğuk çaylara takıldılar. Açıkçası ben bu tür tadları çok sevmiyorum ama onlar sevdiği için alıyordum. Baktım ki fazlaca tüketiyorlar evde yapmanın zamanı geldi deyip girdim mutfağa ve onlara bütün bir yaz sürahi sürahi buzlu çay yaptım. Sizde denemek isterseniz.


Malzemeler
1 bardak çay demi
1 bardak şeker
5 bardak soğuk su
1 limon
Yapılışı
1-Çay demini sıcakken bir sürahiye koyup üzerine şeker ilave edilip karıştırılarak şekerin erimesi sağlanır.
2-Şeker eriyince üzerine soğuk su ilave edilip karıştırılır.
3-Son olarak 1 limon ince ince dilimlenip çaya ilave edilerek karıştırılır üzerine bu konulup soğuk olarak tüketilir.

4 yorum:

zeynep dedi ki...

Hiiç içmedim ben buzlu çay nedense ille sıcak içilmesi taraftarıyım yinede denemekte yarar var değil mi.
Mutlu hafta sonları..

sibelinmutfagi dedi ki...

zeynepcim kesinlikle haklısın bende illa sıcak içeceğim ama çocuklar sevince yaptım

Tatlı'dan Tuzlu'ya.. dedi ki...

bizim çocuklar da çok seviyor, ben de yapayım bari.. hiç değilse kimyasallardan uzak kalırlar :)
Ellerine sağlık canım..

Asiye VURAN dedi ki...

merhaba bende sevmiyorum yeni nesil
bizdede çok tüketiliyor bende bazen yapıyorum ellerinize sağlık sevgiler