11 Aralık 2012 Salı

Beyaz lahana salatası 2

Arka arkaya iki gün lahana salatası yapınca bu şekilde numaralandırdım. Dr. İbrahim Saraçoğlu lahananın faydalarını anlattıkça nerdeyse hergün kullanmak istiyorum. Ama ben kendimde lahana salatası yaparak gerçekten kilo verince yine soframa lahana salataları eklemeye karar verdim. Bu tarifide arkadaşım televizyondaki soframız programında görmüş tarifi paylaşınca yapmaya karar verdik. Ancak gerçek tarifte sarı üzüm vardı benim evde de sarı üzüm kalmayınca ben siyah üzüm kullandı. Narla birlikte olunca çekirdekleri çok kötü durmadı ama üzümden dolayı tatlımsı bir salata oldu eğer tatlı tadı yoğun gelmesin istiyorsanız üzerindeki üzümleri kullanmaya bilirsiniz.
Malzemeler
Beyaz lahana
1 portakal suyu
1 ekşi elma
1 küçük havuç
yarım adet narın taneleri
1 yemek kaşığı sarı üzüm
yarım su bardağı ceviz
1 yemek kaşığı zeytınyağı

Yapılışı
1-Lahanalar çok ince olacak şekilde kıyılır ve birazcık tuz ilave edilerek ovulur.
2-Elma rendelenir ve lahananın üzerine ilave edilip karıştırılır.Tarifte havuç yoktu ama ben havuçta rendeledim ve karışıma ekledim.
3-İçerisine portakal suyu, tuz,yağ, ceviz konulup karıştırılır.
4-En üste nar taneleri, ceviz ve üzümleride ekleyip servis yaptım.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

değil mi ama
ister salatası ister dolması
ister kapuskası
bence de yenilmeli bol bol
eline sağlık

Elifin Terazisi dedi ki...

Ellerinize sağlık, o proğramı ben de izledim. Havucu süs olarak kullanmıştı ama böyle de olmuş .
Afiyetler olsun:)