2 Haziran 2014 Pazartesi

Kaytaz böreği

Malzemeler
2 su bardağı un,
1 yemek kaşığı kuru maya,
1 tatlı kaşığı şeker,
tuz ve ılık su

İç Malzemesi
150 gr yağsız kıyma
1 adet soğan
2 adet domates
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 tatlı kaşığı nar ekşisi
yarım çay bardağı zeytinyağı
tuz,  karabiber
Hazırlanışı

1-Öncelikle hamur malzemesi yoğrulur yumuşak bir hamur elde edilir ve bir kenarda mayalanmaya bırakılır.
2-Hamur mayalanırken iç malzemesi hazırlanır. Bunun için soğanlar ve kabuğu soyulmuş domatesler çok ince şekilde doğranır. üzerine kıyma ilave edilir. salça, nar ekşisi, karabiber ve tuz ilave edilip hepsi karıştırılır bir kenarda bekletilir.
3-Bayalanan hamurdan cevizden büyük parçalar koparılıp sıvı yağ yardımı ile elle bastırılarak yuvarlak açılır. Bu arada el sürekli yağlanır. açılan hamur gözleme yapacakmış gibi üst üste kapatılır.
4-Hamurların tamamı bu şekilde yağlanıp açıldıktan sonra tepsiye dizilip üzerine iç malzemesi konulup elle bastırılarak inceltilir.
5-Kenarlarına sıvı yağ sürülüp fırında pişirilip sıcak servis yapılır.







3 yorum:

Tatlı'dan Tuzlu'ya.. dedi ki...

oy oyy nefis görünüyorlar, ellerine sağlık canım:)

lezzettabağı dedi ki...

Sevgili Sibel, kaytaz böreiğni ne yedim ne de denedim kısmet olmadı galiba ama yağ oranı oldukça yüksek bir o kadar da lezzetli olduğu söylenir. sizinde elinize sağlık.. deneyip tatmak lazım. sevgiler.

cocugumlaeglenirken dedi ki...

ellerine sağlık harika görünüyor ben çok severim :) ben yemek blogunu yeni açtım
http://giritmezeleri.blogspot.com.tr/