27 Haziran 2014 Cuma

Hoşgeldin 2014 Ramazanı

11 ayın sultanı Ramazan bu gece başlıyor. 2014 Ramazan
Ayı'nın ilk orucu için bu gece sahura kalkılacak. Ramazanı şerif oruçlarını tutmak için sahura kalkmak sünnettir. Zira Rasülüllah efendimiz "tasahharu fe-inne fi-shuri bereketen" anlamı;Siz sahur yapın zira sahurda bereket vardır."buyurmuşlardır.Berektinden ve rahmetinden istifade etmek için sahura kalmak sünnettir.Yemek yemeyecek bile olsa mutlaka bir bardak su içmek suretiyle de olsa sahur yapmak lazımdır. İlk gün Ankaralılar 17 saat 12 dakika oruçlu olacaklar.
 
İFTARDA NE YEMELİYİZ?

İftar yemeğine başlarken doyurucu ve sindirimi kolay çorba ile başlamak ve arada sadece salata tüketerek zaman geçirmeye çalışmak faydalıdır. İftardan 30 dakika sonra tüketilen ana öğünde etli veya etsiz, az yağlı sebze yemeği ile az miktarda pilav, makarna veya börek yenebilmektedir. Bunun yanında yoğurt, ayran veya süt tüketimi ihmal edilmemeli; süt ürünleri tüketiminin günde 2 su bardağının altına düşmemesine özen gösterilmelidir. Yani pide yenilecek ise makarna ya da pilavı sınırlamak veya hiç yememek gerekir. Sahurda yağ, şeker ve tuz içeriği düşük olan besinlerin tercih edilmesi gerekmektedir. Böylece hem oruç süresince susuzluk hissi azalmakta, hem de gereksiz enerji alımı önlenmektedir. Sahurda yumurta, peynir ve süt gibi protein açısından zengin besinleri tercih etmek tokluk hissini artırmaktadır.
İftarda kan şekerini hızlı yükseltmeyecek besinleri önerilen zaman aralıklarında tüketmek iftar sonrasındaki oluşabilecek tatlı krizlerini ortadan kaldıracaktır. Bu şekilde fazladan alınabilecek kalori miktarı sınırlanmış olacaktır. İftar yemeğinden 1. 5-2 saat sonra meyve ara öğünü yapmak faydalı olacaktır. Yemeğin ardından şerbetli hamur tatlıları, kızartılan tatlılar yerine muhallebi, güllaç gibi sütlü tatlılar veya meyvelerin tüketilmesi gerekmektedir. Ramazan ayının tatlısı olan güllaç oldukça keyifli ve sağlıklı bir seçim olacaktır.


1 yorum:

Havva güney dedi ki...

Hayırlı ramazanlar:)