13 Haziran 2014 Cuma

Mezuniyet ve pastası

Küçük oğlum geçtiğimiz günlerde kreşten mezun oldu. Ben de ona kep şeklinde yaş pasta yaptım ve mezuniyet sonrası eve gelince çay sofrası hazırladım. Akşam saatine denk geldiği içinde hafif bir şeyler olsun istedim. Masamda;
Yaş pasta
Katmer poaça
Tavuk salatası
makarna salatası vardı ama çocuklar çok acıktığı için fazla süsleme ile uğraşamadan sofrayı hazırlamak zorunda kaldım.

Yaş Pasta
5 yumurta
5 yemek kaşığı şeker
3 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı nişasta
1 yemek kaşığı kakao (sade isterseniz bu miktarı un yapın)
1 yemek kaşığı su
yarım paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Kreması
2 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı nişasta
1 tepeleme yemek kaşığı kakao
yarım litre süt
Piştikten ve soğuduktan sonra bir paket krem şanti ile krema çırpılır.
Hazırlanışı
1-Yumurta ve şeker çırpılır.  İçerisine un, kakao, nişasta, su, kabartma tozu ve vanilya konulup yavaşça karıştırılır.
2-hazırlanan kek hamuru 15-20 Cm çapında iki adet kek kalıbına konulup pişirilir.
3-Pişen kekler ikiye bölünerek 4 parça kek elde edilir.
4-Her bir kek sütle ıslatılıp arasına krema konulur. Bu aşamada isteyen meyve, fıstık, badem vb. koyabilir (ben muz ve damla çikolata kullandım).
5-Tamamı krema ile kaplandıktan sonra üzeri şeker hamuru ile kaplanarak süslenir.









1 yorum:

Nisa hobi dedi ki...

Tebrik ederim sibel hanımcım.Allah ünivetsiteden de mezuniyetini göstersin....Sevgiler.....