18 Mayıs 2012 Cuma

Galeta Unlu Pasta

Bu pasta tarifini erkek kardeşimin eşinden aldım. Oda Dr. Oetker'in bir ürünün üzerinde görüp denemiş. Çok beğendiği için bana tarif etti bende biraz değişiklikle bu tatlıyı yaptım. Yiyen herkesin çok beğendiği kolay ve hafif bir tatlı oldu.



Malzemeler
2 yumurta
1/2 su bardağı süt
1/2 su bardağı şeker
1/2 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı galeta unu
4 yemek kaşığı un
1 paket paking povder
1 paket vanilya

Üzeri için
1 su bardağı toz şeker
1,5 su bardağı su
1 paket vanilyalı puding
meyve

Hazırlanışı
1-Öncelikle üzerine dökmek için 1 su bardağı şeker, 1,5 su bardağı su ile şeker eriyinceye kadar kaynatılır. Soguması için bir kenarda bekletilir.
2-Bu arada 2 yumurta ve 1/2 su bardağı şeker çırpılır ve içerisine önce sıvı sonra kuru malzemeler ilave edilerek kek hamuru hazırlanır. (Kaşığın büyüklüğü ve ölçme şekline göre miktar artıp azalabilir o nedenle unu koyarken dikkat etmekte fayda var. Kek kıvamı olacak)
3-Hazırlanan kek 20*20 ebadında kare bir kalıba veya yuvarlak bir kalıba konularak pişirilir.
4-Pişen kek sıcakken üzerine hazırlanan ve soğutulmuş olan şurup dökülür. Bir kenarda dinlenmeye bırakılır.
5-Şuruplanmış kek dinlenirken üzeri için puding pişirilir. Tarifteki kakaolu pudingmiş ben damla sakızlı muhallebi pişirdim üzerinide mevsim meyveleri ile süsledim. Sizlerde süslemede sevdiğiniz herhangi bir çeşidi kullanabilirsiniz.
6-Soğuduktan sonra servis edilir. Bir gün sonra lezzeti çok daha oturmuş oluyor. Afiyet olsun.



1 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

bizim ailenin favorisidir ellerine sağlık
mutlu haftalar
sevgiler