20 Haziran 2013 Perşembe

Garnitürlü enginar salatası

Her ne kadar tazeleri çıkmış olsa da benim derin dondurucuda kalan son 2 adet enginarı kullanmak istedim. Bu kez salata yaptım. malzemeler ve oranları zevke göre değiştirilebilir.


Malzemeler
2 adet enginar
1 orta boy patates
1 büyük havuç
1 çay bardağı bezelye
1 adet portakal
yarım çay bardağı zeytin yağı
yarım limon
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
dereotu

Yapılışı
1-Öncelikle patates ve havuçları soyup küp küp doğradım. bir tencereye bunları koyup yanına da enginarları koyup üzerine yağını, tuz ve şekerini ilave ettim. Yarım limon ve yarım portakalın suyunu yeteri kadarda su koyup pişirmeye başladım.
2-Hafif pişince üzerine bezelyeleri de koyup bütün sebzeler yumuşayıncaya kadar pişirdim.
3-Sebzeler soğuyunca enginarları da küp küp doğrayıp hepsini karıştırdım ve servis tabağına alıp üzerine dereotu doğrayıp servis yaptım.


5 yorum:

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

MMMMM NEFİS CANIM ELİNE SAĞLIK:)

Unknown dedi ki...

Mmmmm nefis görünüyor,ellerinize sağlık.

anne eli gibi dedi ki...

enginara portakalı çok yakıştırıyorum,lezzetine lezzet katar,eline sağlık...

Unknown dedi ki...

Beni izlemeye almışsınız mutlu oldum,ben zaten izliyordum sizi sessiz sessiz:))

Unknown dedi ki...

Cok nefis gorunuyor. Ben de deneyecegim. Sunum da cok guzel. Ellerinize saglik