30 Haziran 2013 Pazar

Şato Yaş Pasta

Evet öncelikle pasta ile ilgili olarak biraz açıklama yapayım. Pastayı yeğenim Burak’ın doğum günü için yaptım 20 Şubat onun doğum günüydü. Değişik bir pasta yapmak istedim ve nette arama yaparken bir pastanenin modelleri arasında bunu gördüm ve çok hoşuma gitti bende yapmaya karar verdim. Biraz zahmetli gibi görünse de sevdiğiniz için yapınca her türlü zahmeti göze alıyorsunuz
Pastanın yapımını ayrıntılı olarak anlatacağım. Bu arada neler lazım onları belirteyim. Bu pasta için bir yuvarlak yaş pasta birde rulo pasta hazırladım sonra onları bir araya getirdim. Kremanın tarifini 1 ölçü vereceğim ama ben pastaları  yaparken 2 ölçü kullandım. Ayrıca 2 poşet krem şanti kullandım ve 1 ölçü şeker hamuru kullandım. Gelelim malzemelere:
Yuvarlak Yaş Pasta
Malzemeler
·       6 yumurta
·       6 yemek kaşığı tepeleme un
·       6 yemek kaşığı şeker
·       1 paket paking powder
·       1 paket vanilya
Hazırlanışı:
1.     Bir kabın içerisine yumurtalar kırılır. Üzerine şeker ilave edilip mikserle iyice çırpılır. (Mikserin uçlarından akan hamurlar yazı şeklinde kalabiliyorsa çırpma işlemi olmuş demektir.)
2.     Çırpılan hamurun içerisine un, paking powder ve  vanilya elenerek hafif hafif karıştırılarak yağlanmış unlanmış olan yuvarlak kek kalıbına konulur (ben alta yağlı kağıt kesip koyuyorum böylece yağlayıp unlamama gerekte kalmıyor)
3.     Kızgın fırına konulup daha sonra hafif ısıda içini çekinceye kadar pişirilir. (pişip pişmediğini içine temiz bir kürdan batırarak anlayabiliriz kürdan kuru çıkmışsa kek pişmiş demektir)
4.     İçini çeken kek kendi halinde dinlemeye bırakılır.
                           
Rulo Pasta
Malzemeler
·       4 yumurta
·       4 yemek kaşığı tepeleme un
·       4 yemek kaşığı şeker
·       1 paket paking powder
·       1 paket vanilya
Hazırlanışı:
1.     Bunun yapılışı da diğer pasta gibi ancak kare ya da dikdörtgen bir fırın kabında pişirilir.(benim fırın 25x30 ebatlarında)
2.     Pişen kek hemen sıkıca rulo haline getirilir ve  nemli bir bez sarılarak dinlenmeye bırakılır.
3.     Dinlenen rulo kek açılıp ortadan ikiye bölünerek daha dar iki dikdörtgen elde edilir ve aralarına krema sürülerek tekrar rulo yapılıp streç filmle kaplanarak kullanılacak zamana kadar bekletilir.
 
Krema
Malzemeler
·       3 yemek kaşığı tepeleme un
·       7 yemek kaşığı şeker
·       ½ litre süt
·       1 paket vanilya
·       50 gr margarin (veya tereyağ)
 
Hazırlanışı
1.     Un, şeker bir tencereye konulur süt yavaş yavaş ilave edilerek karıştırılıp ocak üzerinde muhallebi kıvamında pişirilir.
2.     Pişen krema soğuyunca içine yağ ve vanilya (istenirse limon kabuğu rendesi veya portakal kabuğu rendesi) ilave edilerek mikserle iyice çırpılarak kullanılır.
 
Şeker Hamuru
Ben uzun zamandır şeker hamurunun tarifini ya da hazır satan bir yeri arıyordum ki karşıma meslektaşım olan Gökçen’in http://hasirsepet.blogspot.com/2005//03/pasta-ssleme.html sitesi çıktı ve oradan aldığım tarifi aynen uyguladım sonuç mükemmel. Yalnız ben beyaz yaptım sonradan kullanacağım kadarını renklendirdim. Tarifi aynen oradan aktarıyorum.
“Küçük bir teflon tavada 2 yemek kaşığı suya kürdan ucu ile çok az gıda boyası koyup karıştırın, 1 yemek kaşığı nişasta, 1 yemek kaşığı pudra şekeri ve fındık büyüklüğünde tereyağ ekleyin. Tahta kaşıkla karıştırarak pişirin. Kaynayınca ocaktan alıp soğumaya bırakın.1 Yemek kaşığı nişasta ilave edip elinizle yoğurun. Oyun hamuru kıvamında olmalıdır.”
Bu arada 2 paket krem şanti üzerindeki tarife göre hazırlanarak pasta şekil verilirken kullanılır.
          Gelelim şekil vermeye;
Önce yuvarlak pastayı enine 3 parçaya ayırdım en alt katı su ve şekerle hazırladığım pasta ıslatma suyu ile güzelce ıslatıp kremayı sürdüm ve üzerine muz dilimleri yerleştirdim ve üzerine  ikinci parçayı koyup onu da ıslattıktan sonra yine krema sürdüm. Bu kez araya damla çikolata koydum. En son parçayı da üste koyduktan sonra ince bir kat krema ve arkasından krem şanti ile pastayı kapladım ve şekil vereceğim büyük bir tepsiye yerleştirdim.
İkinci aşamada daha önce hazırladığım 2 parça ince rulo pastalardan birini 2’ye diğerinide 3’e bölüp her tarafını krem şanti ile kapladıktan sonra Yuvarlak pastanın uygun yerlerine yerleştirdim. (bozulan yerleri tekrar krem şanti ile düzelttim) Rulolar kule oldu onların üzerine de 1’er adet dondurma külahı oturtup üzerlerine şeker hamuru ile flama yaptım. Ve renklendirdiğim şeker hamuru ile süsledim. Yolu Hindistan cevizini kakao ile karıştırarak kahverengi yaptım. Çimenleri de yeşil gıda boyası kattığım Hindistan cevizleri ile yaptım.
 
NOT: Bu arada bir gün önceden bitter çikolatayı ben mari usulü (kaynayan suyun üzerine konulan başka bir kap içerisinde) eritip folyo ile yaptığım pencere ve kapı kalıplarına döktüm ve buzdolabında dondurdum şekil verirken her bir pencere ve kapının kenarlarını şeker hamuru ile kapladım ve gerekli yerlere yerleştirdim.
Ve sonuç aşağıda Umarım beğenirsiniz.
  
 Benim Yaptığım                      Buda orjinali
 
 

4 yorum:

Nisa hobi dedi ki...

çok güzel ve değişik olmuş.Ellerine sağlık canım:))

Sema'dan Lezzetler dedi ki...

Becerikli arkadaşım eline sağlık.Çok güzel olmuş.Yeğenin Burak'a da Rabbim sağlıklı,hayırlı,uzun ömür versin sevgiler.

sibelinmutfagi dedi ki...

teşekkürler arkadaşım

anne eli gibi dedi ki...

sahiden çok zahmetli göürünüyor,eline sağlık canım çok güzel olmuş...