26 Mart 2013 Salı

Güveçte Mantar Sote



Benim oğlum mantara bayılır o yüzden evde sık bulundurur ve hemen hemen her şekilde pişiririm. Dün akşam nasıl yapsam derken daha önce dışarıda yediğim güveçler aklıma geldi ve yapmaya çalıştım. Tadı gerçekten çok güzeldi denemenizi tavsiye ederim. Benim mantarım az kalmıştı o nedenle tarifi göz kararı yaptım sizlerde aynı yöntemi deneyebilirsiniz.

 
Malzemeler
·       Mantar (10 tane iri mantarım vardı)
·       2 adet domates
·       1 yemek kaşığı tereyağ
·       Bir miktar kaşar peyniri
·       tuz
Hazırlanışı:                     
1-Mantarları yıkayıp kararmaması için limonlu suda bekletin.
2-Diğer tarafta tereyağını tencereye koyup üzerine kabukları soyulmuş ve küp küp doğranmış domatesleri ilave edip 1-2 dk. Kavurun.
3-Domateslerin üzerine irice doğranmış mantarları ilave edip pişmeye bırakın. Yaklaşık 10-15 dk yetiyor.
4-Pişen mantarları güveçlere paylaştırıp üzerini dilimlenmiş veya rendelenmiş kaşar peyniri ile kaplayın.
5-Güveçlerin üzerini alimünyum folyo ile kaplayıp ocakta ya da fırında (ben ocak üzerinde yaptım) kaşar peynirler eriyinceye kadar pişirip sıcak sıcak servis yapın.

1 yorum:

Sema'dan Lezzetler dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güzel olmuş sevgiler